greeting

"Bissmillahi Rahmani Rahim"

Sunday 8 September 2013

Pot Luck at Office

Assalamualaikum...

Alhadulillah, Syawal baru sahaja berlalu..
semoga kita berkesempatan bertemu dengan Ramadhan dan Syawal yang akan datang..

baru-baru ni jugak kami ada buat pot luck kat office..
nak kata sempena hari raya tak sangat, tapi lebih kepada suka-suka dan untuk mengeratka lagi ukhwah..
secara peribadi agak pelik bila sesuatu event tu diuruskan oleh lelaki.. tapi its goes so well..
memandangkan team kami ni mostly lelaki..
oppss sebenarnya bukan team saya, saya hanya ditumpangkan bersama team diorang,
tapi alhamdulillah mereka menerima saya seperti ahli dalam team diorang..
kami just ada 4 orang perempuan termasuk saya, selebihnya 8 orang lelaki termasuk seorang TL dan TM..
OM tak masuk sebab dia tiada pada waktu kejadian..

pengalaman sebelum ini, terutamanya semasa time sekolah..
memang susah nak berurusan dengan kaum lelaki sebab diorang ni tak sporting..
selalunya tak nak join kalau kami organize event apa-apa..
tapi untuk group saya kali ini,
sangat ketaranya sebab mereka semua sangat sporting..
mungkin diorang sudah matang, <ya mungkin>..
atau mungkin mereka perlu berdikari sebab dalam team ini, golongan perempuan menjadi golongan yang minoriti sahaja.. <mungkin juga>..

diorang yang plan, decide, discuss n organize..
kitaorang just follow..
since group kami pon tak seberapa, so kemeriahan tu pon tak seberapa..
tapi apa yang mengagumkan,
bila masing-masing bawa makanan event diorang ni lelaki..
ada yang bawak nasi tomato,
ada yang bawa dominos pizza,
dan ada yang bawa chocolate indulgance from secret resepi..
nampak yang diorang ni tak berkira pon dari segi wang ringgit..
terima kasih banyak-banyak
susah nak mencari team yang supportive macam ni..
rasa beruntung bersama diorang..
even sebelum ini saya tak pernah sembang pon dengan diorang,
just kenal nama je, but now kami dah kenal dan mereka terima budak menumpang macam saya as diorang punye member..
thanks a lot..

alhamadulillah.. 
for the 1st time.. saya try masak nasi himpit dengan satay goreng..
menjadi cuma terlebih garam sikit...
still boleh improve in future,
ramai yang cakap dah boleh mula cari calon la..
dah tak lama nak kawen la, sebab masak makanan yang terlebih garam ni sinonim dengan ungkapan 'dah tak lama nak kawen la tu'..
tergelak je dengar..
apa-apa pon saya terima komen tu dengan hati yang terbuka untuk memperbaik lagi skill memasak saya dimasa akan datang..
cehhh..

semoga ukhwah yang terjalin ini berkekalan dan bertambah erat..
insyaAllah jumpa lagi di next event..


wassalam..






2 comments:

  1. huyoo.. kagum giler kimi pandai buat satay..
    mesti sedap. lain kali bg kami rasa lak ehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah, 1st try dah menjadi.. skrg memang mood tengah menggunung nak tambah skills dalam memasak..
      insyaAllah klu dtg KL bgtau la, boleh masakkan tuk wan, hehe...

      Delete