greeting

"Bissmillahi Rahmani Rahim"

Sunday 20 May 2012

Siapa Sangka


Assalamualaikum..

erm entry kali ni nk update pasal housemate saya..
dh hampir sebulan saya berdikari (berdikari la sangat) dengan menyewa sendiri, tapi baru hari ni dapat meluangkan masa dihujung minggu di rumah.. biasanya ada saje perkara luar yang nak kene buat time weekend camni..
so, bleh la buka blog n update cikit2 kn...

saya mula merantau di Kuala Lumpur ni sejak bulan 12 tahun lalu..
saya mula join training kat KL and mula menumpang kt umah kakak saya kat pantai dalam..
disebabkan saya tidak berkemampuan time tu, maka saya terus n terus hidup menumpang dengan muka tak malu nya sampai la bulan 4 tahun ni..
memang sume pergerakan agak terbatas, segan, sume ada la time menumpang tu..

alhamdulillah sekarang boleh rase lega cikit sebab dah mula hidup sendiri..
sekurang-kurangnya saya tak perlulah buat muka tebal lagi nga diorang.. tapi apa-apa pon insyaAllah kalau ad rezeki lebih nanti sy hulur-hulur la kat kakak saya walau sy tau die tak ambik nye..
so kite guna la cara lain, betol tak?? hehe..

so sekarang sy dh mula hidup sendiri..
tp umah yg sy sewa ni, depan je nga umah kakak sy..
klakar jugak kdg2, mesti orang ingat saya ni manja sgt sampai nak berpisah dari family pon xnak jauh2..
xpe la, sy tak kisah, nak buat  camne, dh Allah tetap kan macam tu..
alhamdulillah, ada jgak org yg akan caring kt kita..
tanye dh makan belum?? klu belum masak lagi, meh la dtg makan kt cni..
huk3, ni la yg selalu nk dengar ni.. selalu kakak ofer makanan...
alhamdulillah, rezeki jangan ditolak..

bercerita pula pasal housemates saya..
siapa sangka, saya boleh menyewa nga kawan time matrik..
kawan yg agak rapat dulu..
tak sangka lepas bertahun jgak tak jumpe n jarang contact, last2 skrg kami leh tinggal sebumbung...

siapa sangka juga, lagi sorang roomate saya, kawan sy time sekolah menengah dulu..
dulu kawan macam biasa je, xde la rapat sangat..
tapi sekarang kami tinggal bersama setelah bertahun-tahun xjumpe..
semuanya tanpa dirancang, tapi itu la perancangan dariNya..

dah hampir sebulan kami tinggal bersama ni,
alhamdulillah xde apa-apa masalah lagi setakat ni..
diorg pon masing2 sibuk dengan tugas harian..
mlm je klu dpt jumpe, itu pon sekejap je, then masing2 masuk bilik n tido..
tp dengan perangai masing2, memang nampak yg diorg cepat je ngam..
kadang-kadang bergosip sampai sy yg ketinggalan..

semoga ukhwah kami berkekalan..
klu ad masalah masing2, bleh duduk n bawa berbncang..
kita sume kan dh matang, msg2 mampu menjalinkan hubungan dengan baik n matang..

siapa sangka mereka akan jadi housemate saya??
hanya Allah yg bijak dalam setiap perancanganNya..
tq Allah..

p/s: mode mencari

wassalam...

No comments:

Post a Comment