greeting

"Bissmillahi Rahmani Rahim"

Saturday 7 January 2012

LUCKY

Assalamualaikum..

lucky i'm in love with my best friend,
lucky to have been where i have been,
lucky to be coming home again...
ow ow ow ow..
....................................................
lucky we're in love every way,
lucky to have stayed where we have stayed,
lucky to be coming home someday....

best gak lagu ni kn? tp tuk baris 1st tu, xde kene mengena nga sy ok... dulu mayb ad rase camtu, but not now..kui kui kui..

so alhamdulillah, lucky sebab masih benyawa sehingga hari ni..
alhamdulillah, lucky sebab masih dpt rase segala nikmat yg Allah bg, nikmat masa & kesihatan, tp yg paling penting nikmat iman & islam...alhamdulillah, syukur!

kdg2 kita xpernah nk rase bersyukur nga ap yg kita ad or miliki skrg..sebabnya lumrah manusia ni MEMANG xpernah rase puas..dh kaya nk lagi kaya, dh senang nk lg senang, dh dpt ckit nk dpt lg byak, dh bg betis mintak pula paha!!! sy xkata org lain, diri sendiri pon kdg2 sama..

so sy ad beberapa teori ciptaan sendiri, dgn tiba2nya n xtau ada kene mengena nga tajuk or ngan perenggan atas tu or tak...:
#1: kdg2 kita xsedar apa yg jd dlm hidup kita, or ape pilihan yg kita ambik dlm hidup kita, sumenya ada SEBAB, AKIBAT n HIKMAH..(mcm blaja maths plak ad sebab n akibat). so mayb apa yg jd pd hari ini adalah akibat terhadap keputusan yg kita ambik pd masa lampau..
contoh: skrg susah nk dpt keje, sebabnya dulu xnk blaja btol2...(haiiyshhh cam terkena btg hidung sndiri plak!!!)- contoh sahaja!!!

#2: TAPI perlu juga kita igt bahawa hidup ini adalah UJIAN... so apa yg jd pd hari ini adalah satu ujian buat kita, tak kisah la kita sedang happy or berjaya dlm hidup kita mahupun kita sedang frust or xberjaya dlm hidup kita.. sume tu ujian dari Allah tuk kita.. Dia nk uji kita sejauh mana kita hadapi ujian tersebut, sama ada berusaha, bersabar & bertawakkal ATAUPUN bersedih, menyalahkan takdir or diri sndiri, kecewa n seumpamanya...
seperti firman Allah yg bermaksud: apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan: "kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? {surah Al-Ankhabut ayat 2}

so bila kita cuba relate kn kedua2 teori ini kita akan dapati bahawa setiap apa yg kita lakukan or pilihan kita pada hari ini merupakan satu ujian dari Allah mungkin untuk masa hadapan kita. bukan je kesusahan adalah satu ujian malah kesenangan juga satu ujian.. ujian, Allah nk tengok sama ada kita bersyukur ke tak di atas nikmat kesenangan or kejayaan kita tu..kita bersyukur ke tak di atas kesusahan n kesukaran kita tu..
sesungguhnya setiap ujian itu pasti ad hikmahnya yg tersendiri. Allah tidak akan menguji hambaNya dengan ujian yg HambaNya tidak termampu kerana Dia Maha Mengetahui lebih dari yg kita tahu..
jadi percayalah bahawa bila kita diuji, sebenarnya Allah sayangkan kita, sebab biasanya bila diuji kita akan mntak pertolongan dari Allah...
so u r lucky coz Allah still want to choose u to remember Him, close to Him..

notasebelahkaki: teori ini adalah ciptaan saya sendiri...sy xpaksa org percayakan teori ini..teori ini hanya tuk menyedapkan hati n mengingatkan diri sy sendiri... sekiranya ia bleh diguna pakai juga tuk org lain, then ok lah, klu xnk pakai pon xpe... tp klu ad jumpe teori seumpama ni kt mane2 bleh bgtau sy, mane tau leh improve lg mane2 yg xbtol...

notasebelahkakilagi: tuk diri sndiri, don't give up..believe in Allah..bersyukur...

special happy birthday wishes to my beloved 2nd elder brother, Mohd Khairul Anuar.. hope for ur longlife and happy always forever n after with ur beloved wife..hope u will get a child soon..hope all ur wishes for this year will comes true.. thanks for everythings that u gave to me..i'm also get free call for a week from celcom..hehe... love u bro!!

him n our niece, sarah..


wassalam....

No comments:

Post a Comment