greeting

"Bissmillahi Rahmani Rahim"

Sunday 15 July 2012

............Muhasabah..............

Ya Allah,
Ampunkan dosaku kerana seringkali lupa, leka dan alpha di atas segala nikmat dan anugerah yang Engkau kurniakan terhadapku.
Ampunkan dosaku kerna seringkali terlupa untuk memanjatkan  kesyukuranku kepadaMu di atas rezeki yang Engkau limpahkan kepadaku.
Aku hanyalah seorang hambaMu yang serba kekurangan, hina lagi dina yang seringkali tidak pernah merasa cukup dengan segala rahmat yang Engkau berikan.
Sedangkan Engkau tidak pernah putus-putus melilnpahkan rezekiMu kepadaku,
malah tidak pernah pula meminta apa-apa jua dari hambaMu ini melainkan cukup dengan rasa kesyukuran dengan rahmatMu itu..
sungguh aku malu denganMu Allah..

Ya Allah, Ya Tuhanku,
Aku yakin dengan segala ketentuanMu,
Aku yakin dengan segala rahmatMu,
Aku yakin dengan segala nikmatMu terhadap aku,
maka Engkau titipkan rasa kesyukuranku terhadapMu,
ikhlaskanlah hatiku melakukan segala pekerjaanku dan perintahMu,
tenangkanlah hatiku menhadapi segala ujian-ujianMu.

Sesungguhnya aku yakin Engkau telah aturkan perjalanan hidupku dengan baik sekali,
aku yakin inilah yang terbaik buatku,
aku yakin pasti ada yang hikmah disebaliknya...

Alhamdulillah, syukur aku panjatkan padaMu di atas segala nikmat, rahmat dan anugerah yang tak terkira yang Engkau pinjamkan untuk aku miliki kini.
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah...
Aku bersyukur padaMu Ya Allah...


jom berMuhasabah..

bersyukurlah dengan apa yang ada sebaiknya..
jauhkan merungut,
pastinya apa yang kita perolehi kini, adalah yang terbaik buat kita pada masa ini..

p/s: Peringatan untuk telinga yang paling dekat iaitu untuk diri sendiri....


Ahlan wasahlan ya Ramadhan..


No comments:

Post a Comment